• Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins

     
    “I wish friends held hands more often, like the children I see on the streets sometimes. I'm not sure why we have to grow up and get embarrassed about it.”
     
    Handling: Anna has everything figured out - she was about to start senior year with her best friend, she had a great weekend job, and her huge work crush looked as if it might finally be going somewhere... Until her dad decides to send her 4383 miles away to Paris. On her own. But despite not speaking a word of French, Anna finds herself making new friends, including Etienne, the smart, beautiful boy from the floor above. But he’s taken – and Anna might be too. Will a year of romantic near-missed end with the French kiss she’s been waiting for?
    Utgivningsår: 2010
    Sidor: Hardcover372 pages
    Betyg: 5/5 sjärnor
     
    Först vill jag bara säga, döm inte denna boken efter den fula omslaget eller den fula titlen. För titlen är verkligen jätte dålig och lika så omslaget. Titlen hade kunnat vara något mycket bättre typ, Point Zero, Paris. Den platsen har nämligen ganska stor betydelse. Fast för att vara ärlig hade denna boken ett ännu fulare omslag från början. Iallefall boken var fantastisk! Underbara brittiska killar, Paris och kärlek. En huvudkaraktär som älskar filmer och är brutalt pinsam nästan hela tiden. Anna, huvudkaraktären klagar lite för mycket hela tiden, men jag förstår henne. Tycker Anna påminner om Mia Thermopolis ifrån En prinsessas dagbok. En grej som jag gillade med boken är att romanses nästan tog ett helt år att blomma fram, ingen "kärlek vid första ögonblicket" här inte. Jag grät, jag skrattade och jag skrek rakt ut i luften för det var så mycket känslor i denna boken. Om du letar efter en söt romantisk contemporary är denna boken absolut något för dig!
     
     


    Bokprinsessorna    •  

    Lånade hem den från bibblan i somras men det var något som tog emot så jag läste aldrig den. Kanske var det just som du säger att titeln inte kändes lockande, men någon gång måste jag ta itu med denna känner jag för många verkar tycka den är riktigt bra och jag gillar ju dessa böcker! :D

    Svar: Ibland säger böcker stopp, då får man låta dom vila ett tag och sedan komma tillbaka till dom. Tror verkligen du skulle gilla den, kram :)
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s