• The Hidden Oracel - Fangirling´ edition

     
    Framsidan till The Hidden Oracel av Rick Riordan har kommigt ut. Hur fint? Dessutom så har det släppts en 
    liten del ut kapitell 3 i boken som man kan läsa nu i förväg. ALLTSÅ HUR BRA??? Gå in och läs det här, tack (där kan du också se hela framsidan). Så här står det på goodreads:
     
    How do you punish an immortal? By making him human. After angering his father Zeus, the god Apollo is cast down from Olympus. Weak and disorientated, he lands in New York City as a regular teenage boy. Now, without his godly powers, the four-thousand-year-old deity must learn to survive in the modern world until he can somehow find a way to regain Zeus's favour. But Apollo has many enemies - gods, monsters and mortals who would love to see the former Olympian permanently destroyed. Apollo needs help, and he can think of only one place to go . . . an enclave of modern demigods known as Camp Half-Blood. 
     
    Om ni inte visste det redan är jag ett sådannt sjukt stort fan av Rick Riordans böcker. Jag slukade hela första Percy Jackson serien förra året och sen i sommras läste jag Heroes of Olymbys och The Kane Chronicles. Sedan när den första Magnus Chase boken kom ut i höstast så läste jag den så fort den kom ut. Jag älskar dom böckerna så otroligt mycket. Och nu kommer det en till serie av Rick! Trails of Apollo heter den. Den första boken kommer ut den 3 Maj och jag är så så så taggad.
     
     
    (Spoilers för alla som inte har läst alla böcker ännu) (Inte så jätte stora men ändå) 
    Rick har sagt att vi kommer få se alla våra kära hjältar från dom förra böckerna vilket jag är glad för. Jag hoppas att Solangelo kommer att bli canon (om det inte blir det vet inte jag vad jag ska göra??) och att vi får se mer av Rachel, för hon är så cool. Jag tror att Rachel kommer spela en större roll i denna boken eftersom hon är ett orakel. Undrar om hon blir kidnappad? Eftersom boken heter The Hidden Oracel. Jag hoppas också att Leo och Calypso inte blir en grej. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför dom och tror verkligen inte att det kommer funka för dom två. Fast jag vet inte, vi får vänta och se helt enkelt. 
     
    me right now:
     


    mammatillmirakel.blogg.se    •  

    Älskar verkligen fantasy. Tack för att du kikade in. Jag blir så glad när jag hittar likasinnade och du har en så trevlig blogg som jag görna följer vidare. Ha en fin kväll.

    Svar: Fantasy är så bra ❤️ Tack för dom snälla orden, kan inte mer än att säga dessamma. Massor med kramar till dig
    annamariaa

    Josefin    •  

    OMG OMG JAG LÄNGTAR TILL TREDJE MAJ TAGGA!!!!! solangelo for life ❤️❤️

    Svar: Åh jag med, så mycket! Solangelo är bäst, älskar dom. Kram
    annamariaa

    Petra    •  

    Åh, jag längtar så jag dör efter den här. Allra helst efter att ha läst smakprovet. :)

    Svar: jag med! percy är med i skolans sim lag!! och han vill inte vara med i mer äventyr. alltå smakprovet var så bra. kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s