• Sommar läsning TBR

    Om 26 dagar så får jag sommar lov! Och om typ två veckor är det juni (=sommar) så därför tänkte jag att det är passande att jag berättar vad jag tänker läsa i sommar. Vet inte om jag kommer läsa allt detta, en del titlar kanske byts ut men just nu är det detta jag vill läsa i sommar. Har du något bra sommar bok tips?
    • Harry Potter böckerna 1-7 av JK Rowling - I förberedelse för Cursed Child och Beast ska jag läsa om alla böcker. Är fett pepp på detta, ska snart beställa mina alldeles egna inbundna Harry Potter böcker på engelska hihi.
    • Harry Potter and the Cursed Child av JK Rowling - Behöver jag ens förklara?
    • Trails of Apollo av Rick Riordan - Det är ju ganska dåligt att jag inte har läst denna boken eftersom jag vILL LÄSA DEN SÅ MYCKET. Men jag väntar tills den kommer ut i pocket. Tyvärr. Den handlar om guden Apollo som blir mäniska. 
    • Saga serien av Brian K. Vaughan och Fiona Staples - Har lånat hem hela denna serien nu ifrån bibloteket så det är bara att börja läsa. Saga är typ Romio och Julliet i framtiden, fast med spioner och monster. Ja, jag vet, det är så coolt.
    • milk and honey av Rupi Kaur - Diktsamling som verkar så underbart fin. Har läst några andra dikter av författaren och dom har varit fantastiska. Vill också påpeka att titlen på boken fantiskt stavas med små bokstäver och att det inte är jag som har gjort fel. 
    • Allt som blir kvar av Sandra Beijer - Denna boken kommer inte ut förenns i september, men jag tar med den på listan iallefall. Handlar om kärlek och författaren är underbara Sandra Beijer. 
    • Stanna av Flora Wiström - Återigen en bok som kommer ut i september, jag jag kommer läsa den så fort en kommer ut så det gör inget. Handlra också om kärlek och fina konstsnubbar. 
    • The Raven Boys av Maggie Stiefvater - Ända sedan den sista boken i denna serien kom ut så har jag varit så peppad på att läsa dem böckerna. Handlar om en magisk skatt, förbanelser och intenatskolekillar. 
    • Bodil Malmsten Samlade dikter - Önskar mig denna i födelsedagspresent av farmor, så jag hoppas att jag får den i somar så jag kan läsa den. 
    • Det är så logiskt alla fattar utom du (aka valfri bok av Lisa Bjärbo) - Denna boken utspelar sig på samma gymnasieskola som jag ska börja på nu till hösten. Därför tänkte jag att jag skulle få lite inblick i skolan genom försiktig stakning. Vilken plan jag har. 
    • Everything, Everything av Nicola Yoon - Handlar om en tjej som är allergisk mot bokstavlit talat allt. Och sedan är det lite kärleet och anant roligt. 
    • The Squar Root of Summer av Harriet Reuter Hapgood - En så länge har alla recensioner på goodreads innehållt ordet "confusing". Då måste jag såklart läsa denna boken. Handlar om en tjej som har förlorat sin morfar och så är det någon form av resande i tiden. 
    • Frankenstein av Mary Shelley - Köpte den på bokrean inte ok att jag inte har läst den än. 
    • Wuthering Heights av Emily Bronte - Samma här. Köpt på bokrean men inte läst. Skärpning Anna. 
    • Since You've Been Gone av Morgan Matson - Verkar som den perfekta sommar boken. En bucketlist och vänskap handlar den om. 
    • Tusen Strålande Solar av Khaled Hosseini - Jag har haft denna boken hemma jätte länge och det hade varit nice att läsa den. Men ja, om jag inte gör det kommer jag inte direkt gråta.


    Elvira    •  

    Haha, guuud vad roligt att kunna läsa en bok som utspelas på samma skola du ska börja på! Ska nog också försöka hinna med nån Harry Potter, så kommer jag ju såklart läsa The cursed child, stanna och allt som blir kvar också :))

    Svar: Är så pepp så dom tre böckerna, tror alla (med litet undantag ifrån harry potter, ja vi har ju diskuterat det innan) kommer bli jätte bra. Kram <3
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Finns mycket på din lista jag vill läsa med Saga , The Raven Boys och Since You've Been Gone :)

    Frankenstein är en av mina favoritböcker. Hoppas du också kommer gilla den :)

    Svar: Det hoppas jag med! Kram <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s