• How to be bad av E. Lockhart mm

     
    “You think Tide is better, or All?'
    'Which has a prettier box?' I ask.
    'I don't want a pretty box. I want a dude box.'
    Uh-huh,' I deadpan. 'You want a dude box of laundry detergent.'
    'Yes, I do.'
    'Good luck with that.”
     
    Titel: How to be bad
    Författare: E. Lockhart, Sarah Mlynowski, Lauren Myracle
    Serie/Standalone/Genre: Ungdomsroman 
    Handling: Vicks is the wild child whose boyfriend has gone suspiciously quiet since he left for college; Mel is the newcomer desperate to be liked; and Jesse will do anything to avoid a life-altering secret. Each one has her own reason for wanting to get the heck out of their nowheresville town, even just for the weekend. So they climb into Jesse's mom's "borrowed" station wagon and head south. Hearts will be broken, friendships will be tested, and a ridiculously hot stranger could change the course of everything.
    Utgivningsår: 2008
    Sidor: 336 sidor
    Omslag: Gillar sommarkänslan! 
    Betyg: 2.5/5
     
    Okey, let gets this straight. Jag tyckte inte denna boken var dålig, men den var liksom inget specielt. Jag läste ut den en eftermiddag när vi inte hade något internet hemma, och den var ok. Jag fnissade lite och jag tyckte om en del grejer. Jag gillade den söta killen, Disney world och road tripen. Några scener var jätte bra, men en del blev för hastiga. Jag hade gärna sett en längre road trip och inte bara en resa på två dagar, kanske fyra dagar? Jag störde mig på en av karaktärerna, Jesse ganska mycket. Hon var elak och ganska dum. Hon gick dessutom runt och citerade biblen och använde den för att hacka på andra mäniskor, inte okej. Men det blev bättre i slutet. Slutet var också lite för hastigt och lämnade många grejer lite för oupplösta. Om du letar efter en djup roman men underbart språk som du kan diskutera med dina kulturvänner kanske denna boken inte är för dig, men om du leter efter något lätt att läsa på stranden i sommar kan jag rekomendera denna boken. 











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s