• Fangirl by Rainbow Rowell

     
    “You’ve read the books?”
    “I’ve seen the movies.”
    Cath rolled her eyes so hard, it hurt. (Actually.) (Maybe because she was still on the edge of tears. On the edge, period.) “So you haven’t read the books.”
    “I’m not really a book person.”
    “That might be the most idiotic thing you’ve ever said to me.”
     
    Alltås denna boken. Så fin. Språket som i alla Rainbow Rowells böcker är riktigt riktigt bra. Man sugs in i denna värd som hon målar upp och man blir riktigt fäst vid karaktärerna. Boken finns att köpa på svenska men som alltid rekomenderar jag den på orginalspråk. Jag vet att Kattugglan har skrivit ett inlägg om just Fangirl på svenska, här
     
    Boken handlar om Cath som är en blyg nittonårig som älskar Simon Snow, som är en likvärdighet av Harry Potter. Hon har även en tvilling syster som heter Wren, och nu när dom började på universitetet trodde Cath att dom skulle fortsätta att dela rum, så som dom alltid har gjort. Men Wren vill ut och dansa och träffa nya människor, något som Cath inte vill. Hon skriver en fanfix som heter Carry On, Simon som har flera tusen läsare, som alla vill att hon ska uppdatera mer och mer. Cath försöker balansera universitetets livet med sina andra mål, att träffa så få personer som möjligt och förtsätta skriva sin fanfix. 
     
    Hela handlingen tycker jag är så bra, jag känner igen min mycket i Cath. Hon är blyg, klumpig och så brutalt pinsam att man inte kan göra annat än att älska henne. Jag älskar fanfix, både att läsa och nu efter denna boken blev jag inspererad att skriva själv. Jag rekomenderar dig att du läser denna boken, jag har redan bestämt mig för att jag måste köpa hem denna boken. Jag kommer definitivt läsa den igen. 
     
    Rainbow Rowell släppte en bok som heter Carry On i oktober. Den handlar om Simon Snow (!!!!) och verkar jätte bra. Jag köpte den för några dagar sen och är så taggad på att få läsa den. Recension utlovas.











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s