• Landline av Rainbow Rowell

     
    “How'd you know he was the one?"
    "I didn't know. I don't think either of us knew."
    Heather rolled her eyes. "Neal knew — he proposed to you."
    "It's not like that," Georgie said. "You'll see. It's more like you meet someone, and you fall in love, and you hope that that person is the one — and then at some point, you have to put down your chips. You just have to make a commitment and hope that you're right.” 
     
    Jag har läst ännu en bok av Rainbow Rowell. Den var bra. Mysig. Jag grät. Språket var fantastiskt som i alla Rainbow Rowells böcker. Men denna klickade inte riktigt hundra med mig. Jag kännde inte så mycket inför karaktärna. Min favorit var Heather, huvudpersonens 19 åriga syster. Och det kanske säger en hel del. Men detta är ingen ungdoms bok utan främts riktad mot vuxna, så det är därför jag inte känner igen mig så mycket i karaktärerna. Boken utspelar sig några dagar innan jul så den får en verkligen att komma in i julstämning. Rekomenderar främst till 18+ men kan nog även uppskattas av yngre, jag gillade den men inte så mycet mer. Så här står det på baksidan av "Komma fram", så som boken alltså heter på svenska.
     
    Georgie bor i Los Angeles och är manusförfattare till en komediserie. När hon dagarna före jul får sitt livs jobbchans, tvingas hon ställa in familjens julfirande hos svärföraldrarna. Hennes man Neal blir inte bara besviken, utan tar med sig barnen och åker ändå. Och vägrar sedan att svara på mobilen. Men när Georgie en kväll provar att ringa till Neals föraldrahem fraån telefonen i sitt gamla flickrum, svarar han plötsligt. Fast det är inte den vanliga Neal. Utan Neal från 20 år sedan. Antingen har Georgie tappat förståndet eller ... så pratar hon i en magisk telefon. Oavsett vilket ser hon sin chans att ställa allt tillrätta. 
     
     


    Ebba    •  

    Jag läste den boken förra julen, jag gillade den mycket. Tipsade alla mina värninor, dem gillade den också.

    Svar: Vad bra att det blev en hit, kram på dig.
    annamariaa

    Skogsraah ☾    •  

    Verkar riktigt bra!

    Svar: Den var mysig iaf, fint pråm också. Kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s