• a frozen heart av elizabeth rudnick

     
    Jag är ett sådant sjukt stort Frozen-fan så när jag såg att denna boken hade kommit ut så köpte jag den på fläcken. 130 riksdaler på adlibris, länk här. Det är Frozen (alltså Frost) i bokformat och boken pendlar mellan Annas och Hans perspektiv. Såhär stod det på goodreads:
     
    Told in alternating chapters from both Anna's and Hans' perspectives, A Frozen Heart takes a sophisticated look at events of Frozen, exploring the couple's backstories, motivations, and doomed relationship. 
     
    Den var bra. Jag grät i slutet och jag skrattade. Jag gillade att läsa boken, men jag tror att om man redan har sett filmen så är denna boken onödig att läsa. Om man inte är som jag förstås, ett mega fan som har sett filmen kanske 10 gånger och kan alla låtar utantill. Jag blev lite besviken på att man inte fick veta mer om Kristof eller Elsa. JAG MENAR, HUR KOM KRISTOF TILL TROLLEN? HAR HAN NÅGRA FÖRÄLDRAR? HUR TÄNKTE ELSA NÄR HON SPRANG IVÄG? VAD ÅT ELSA NÄR HON BODDE I SITT IS SLOTT? VAR KOMMER HENNES KRAFTER IFRÅN? Jag vill veta. Men jag älskar Anna och jag var glad att jag fick lära känna henne bättre. Hans kapitel var också intresant, i början tyckte jag synd om honom. Han har 12 äldre bröder och en pappa som var riktigt elaka mot honom. Men sen blir han ondare och ondare och i slutet av boken vill jag att Anna ska slå han hårt (vilket han gör mohahah) och att dom ska kasta han ner för ett stup eller nått (tyvärr är Anna för snäll för detta). 
     
    Jag är glad att jag köpte denna boken, så nu behöver jag inte var uppkopplad till internett varje gång jag vill se en var mina favorit filmer utan jag kan bara ta ut boken ur min bokhylla och läsa exakt samma berättelse istället. Språket är jätte fint och boken känns väldigt "sagoaktig", fframsidan är också snygg. 
     
     
     
     
     
     


    Hannah    •  

    Åh, min femåriga lillasyster har sett frost minst 15 gånger tror jag, och hon bara älskar filmen! Och ja, hon kan de flesta sånger, haha.

    Vad fin denna bok verkar vara! Fick ett riktigt sug att införskaffa mig den, trots att jag inte är ett riktigt lika stort fan. (eller ja, hennes smittar av sig lite) Är det lätt att förstå engelskan i boken? Är 14, men du är 15. Så då borde det gå?

    Skulle vara kul att läsa för henne, och översätta den samtidigt typ. Eller något liknande. Eller när hon blir större!

    // juliga kramar till dig! & fin blogg!
    ps. älskar att man kan bocka i rutan "stalker?"

    Svar: hej! jag tycker engelska är inte så avancerad, jag är säker på att du fixar det. boken är riktigt fin inuti också tycker jag. vad gullig du är som ska läsa den för din syster! kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s