• mars 2018

     
    saker jag har gjort: 
    - jag började ju mars med att åka 5 dagar till oxford. var ju där som ledare i en konfa grupp och det var väldigt kul. härligt att byta miljö lite. 
    - gjort jättegoda hallomiburgare några kompisar. vi lyssnade på töntig musik, åt godis och pratade <3 
    - var på studiebesök i lund med skolan. var på en lasershow, en föreläsning om fåglar och en om atomer. var tvugen att springa till tåget hem pga dålig tidsplanering. mysigt dag iaf. 
    - var och såg kejsaren av portugalien som riksteatern satte upp i växjö. väldigt bra förestälning men samtidigt skildrar den en väldigt hemsk verklighet med våldtäkter och psykiska sjukdomar ect. 
    - har ju flyttat nyligen (varanann vecka) så vi hade en liten inflyttningsfest. mommo och moffa kom och andra släktingar och vänner. vi åt väldigt god mat och körde charader. 
    - var på en 18-årsfest med glittertema. väldigt kul kväll men tappade typ min röst. 
    - fick halsfluss och hade feber i fyra dagar. kollade på så mycket tv att jag tröttnade? trodde inte det kunde ske. 
    - roadtrip till ikea (tar typ en timme att åka dit haha) med fyra st vänner. älskar att folk i min umgängskrets har börjat få sina körkort. åt mjukglass och köpte sugrör. 
    - sett en gamal 80 tals film och ätit popcorn med min lillasyster och två andra kompisar. 
    - varit på ett väldigt underhållande årsmöte i föreningen där jag jobbar. 
    - sett alla avsnitt av on my block. kan verkligen rekomendera den serien. 
    - börjat planera en resa jag och några kompisar ska göra i vår 
    - ätit jättegod påskmat och haft på mig min nya gula klänning 
    - varit öland, har mest slappat i soffan men också gått promenader ner till havet och lassat ved. jag och mina syskan har sett på film och vi har ätit lunch vid fyra. 
     
    böcker jag har läst: 
    wtf should i do with my life? av sanne aronsson - 4/5 
    sund av tove folkesson - 5/5 
    mars är en lång månad av karin bellman - 3/5
    minnet av vatten av emmi itäranta - 3.5/5 
     
     


    Elvira    •  

    <333 att folk får körkort!! Dock ångest för är inte ens på väg själv ... Och fyllde i början av året :))) ska men kul med glitterfest! Och åh gul klänning låter najs :')

    Svar: har själv inte kommit så långt heller, men jag fyller i sommar. men tänker att det ordnar sig <3. kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s