• i hate fairyland vol 1 av skottie young

    Bildresultat för i hate fairyland
     
    Titel: I Hate Fairyland, Volume 1: Madly Ever After
    Författare: Skottie Young
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: Serieroman, nej, nej. 
    Handling: An Adventure Time/Alice in Wonderland-style epic that smashes its cute little face against grown-up, Tank Girl/Deadpool-esque violent madness. Follow Gert, a forty year old woman stuck in a six year old's body who has been trapped in the magical world of Fairyland for nearly thirty years. Join her and her giant battle-axe on a delightfully blood-soaked journey to see who will survive the girl who HATES FAIRYLAND.
    Utgivningsår: 2016
    Sidor: 128
    Förlag: Image Comics
    Omslag: gulligt och fasansfullt
    Betyg: 3.5/5 
     
    Jag igentligen inte så mycket att säga om I Hate Fairyland förutom att den var lättläst, rolig, snygg och kul. Man blir glad av alla färgglada bilder, sarkasmen och hur irriterad huvudkaraktären är. Gillar också hur den ställer sig emot stereotypa sagor, för små barn kanske inte alls vill lämna sitt hem? Läs om du gillar ordvitsar, äventyr och egentligen helst vill titta på tecknat. Blev liksom glad av den, men tror inte jag kommer komma ihåg historien någon längre tid. 


    MissMagic    •  

    Åh jag fullkomligt älskade denna! Längtar efter mer av den!!! Så i mitt minne har den dröjt sig kvar. Synd att du inte var helt såld men så är det ibland. :)

    Svar: ja, men den var ändå uppskattad liksom. kul att du gillade den så mkt, kram <3
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s