• Februari 2017 - iskalla busshållplatser, lov, avatar och självförsvar.

    Visar 2017-02-25 02.07.39 1.jpgVisar 2017-02-25 02.07.35 1.jpg
    Visar 2017-02-06 08.52.09 1.jpgVisar 2017-02-15 07.10.12 1.jpgVisar 2017-02-27 11.23.37 1.jpgVisar 2017-02-04 05.37.39 1.jpg
     
    Böcker jag har läst: 
    Gift för nybörjare av Eiríkur Örn Nor∂ahl - 2,5/6
    The Curious Incident of the Dog in the Nighttime av Mark Haddon - 4/4
    Du, bara av Anna Ahlund - 3.5/5 
    En olustig början av Lemony Snicket - 3/5

    Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screenplay - 5/5

    Tankar om februari: 
    • Trots att det är en ganska kall och regning månad tycker jag den ändå har varit bra. Att vänta på bussen om morgorna var ibland vackert och kallt och ibland regnigt/fult/hemskt och kallt. 
    • Hade mattekursprov och det gick faktigst bra. 
    • Sportlov <333 Såg på tv (dead poets society och avatar: the last airbender) och läste. Träffade kompisar, pratade, fikade, var i linköping, såg musikal, pluggade (men pausade i det mest) och sov länge på morgorna. Var på självförsvarkurs och yoga pass. Åt på en ekologisk resturang med tallrikar av trä och med mat som nästan inte smakade någonting. 
    • Avatar: the last airbender är så bra!!!! Älskar hur pure alla karaktärerna är och hur fin historien är. Blir så glad av den. 
    • Gick på bio och såg La La Land som var bra. Musiken och miljön var nog bäst. 
    • Ulrik Munther var på min skola (!) och spelade. 
    • Åkte skidor för första gången och det var super kul. Trillade bara två gånger medans min lillasyster åkte ner i ett dike :p. 
    Vad jag vill läsa i mars: Homegoing, Emma av Jane Austin, Heartless och Harry Potter and the Chamber of Secrets (både på engelska och franska kanske? för fick den på franska i julklapp nämligen) 
     
    Hur har ditt februari varit? Berätta vilka böcker du har läst/inte läst och vad det bästa har varit. Vill gärna veta. 


    Elvira    •  

    Läste så lite i februari men så får det väll vara ibland. Och wow vad kul med HP på franska!?! Kanske också ska testa. Eller borde nog läsa franska lite längre då ... Men någon gång! Wow vad häftigt med Ulrik Munther också!! Låter som en fin månad - hoppas mars blir minst lika bra :'( kram!

    Svar: ja, man kan inte alltid läsa mycket. vi får se om jag ens kan förstå någonting, får väl förmodligen googla vartenda ord <333 hoppas mars blir bra för dig också, kram
    annamariaa

    Elvira    •  

    Men nej :') menade jag såklart!

    Svar: hahahh :))
    annamariaa

    Emma    •  

    Den bästa boken jag läste i februari var definitivt "En dag" av David Nicholls. En sån underbart vacker bok som man inte kan slita sig ifrån. Jag rekommenderar både boken och filmen som är baserad på den. :)

    Svar: kanske ska se filmen, vet att pappa också gillade den boken. hmm, vi får se. kram <33
    annamariaa

    Sam    •  

    Skulle gärna läst mer om hur det gick med självförsvarskursen!










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s