• god help the girl

     
    såg en jättebra film för några dagar sedan! (sanna tipsade faktiskt om den och tänkte att jag skulle tipsa er). den handlar om eve som har en jättestor passion för musik. hon mår inte så bra i början av filmen utan behandlas för anorexia. ett tag in i filmen mår hon lite bättre och flyttar ut ur behandlingshemmet. hon flyttar in i en liten lägenhet och börjar jobba som servitris. hon statar också ett band med två stycken kompisar. det är en musikal med väldigt fin musik (skriven av belle&sebastian). den fokuserar väldigt mycket på eves inre monolog och hennes väg till ett liv där hon är glad. tyckte den var väldigt fin iallefall. den har 68% på rotten tomatoes om någon undrar. 
    Bildresultat för god help the girl quotes
     


    Vargnatts bokhylla    •  

    Den lät intressant! Tack för tipset :)

    Svar: vsg <333
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s