• på mitt vegetariskt julbord

    typ allt på ett traditionellt julbord innehåller ju kött, vilket är lite synd. tur att det finns så mycket goda vegitariska grejer man kan göra istället! 
     
    Winter Salad with Maple Candied Walnuts + Balsamic Fig Dressing | halfbakedharvest.com @hbharvestRoasted sweet potato & carrot soup: This silky smooth, super versatile vegetarian soup is perfect for a dinner party starter, everyday dinner or warming lunch - with 2 of your 5 a day
     
    bild 1: bourguignon. har inte provat att göra denna grytan innan men har saknat något liknande tidigare jular. tänker att det blir som en variant av doppekött. tycker också den ser så god ut <3 
     
    bild 2: "vinter sallad". jag brukar alltid ha någon form av sallad med nötter och ost mm. gärna också med kokade rödbättor och honung.  superlätt att fixa och alla uppskattar det. 
     
    bild 3: sötpotatis-soppa. så himla himla himla gott!! plus att det är lätt att göra för många. 
     
    andra grejer på mitt julbord: 
    • brieost med kex och marmelad 
    • fikon!! 
    • gott bröd 
    • ägghalvor med valfri topping (tex. hackad lök, majonäs och gurka) 
    • janssons fast utan anjovis då
     men kom ihåg att man kan äta precis vad man vill på jul! man behöver inte följa traditionerna <3 


    Vargnatts bokhylla    •  

    Första bilden ser jättegod ut!

    Svar: håller med! kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s