• november 2017

     
    böcker: 
    allt är för bra nu av veronica maggio (4/5)
    spill zone av scott westerfeld (3/5)
    the sun and her flowers (5/5) 
    historietter av hjalmar söderberg (3/5)
     
    vad jag har gjort: 
    - det var ju höstlov och då fikade jag med kompisar, gick på en 19 års fest och var på en alla helgongudtjänst som min mamma höll i (hon är präst). det var så fint med alla ljusen och en väldigt fin men sorlig stämning i kyrkan. efter det så åt jag middag med mommo och moffa <3 
    - min kompis fyllde år och passande nog var vi på en fest vid tolvslaget. då sjöng ett helt vardagsrum för henne och vi poppade popcorn någon annans micro och skålade i plastglas. 
    - bowlade med mina kusener och det var faktiskt väldigt kul. har alltid varit skeptiskt till bowling men får nog tänka om där. sen åt vi lasagne och marängsviss. 
    - firade farsdag med att äta brunch på ett fik. det var väldigt mysigt. efter brunchen gick jag till mitt nya jobb (!) vilket var spännande. jobbar nu som simlärare för barn och det är faktiskt väldigt kul. 
    - såg teatern: jesus christ superstar med mina konfirmander. 
    - bakade julgodis med några kompisar och lyssnade mkt på julmusik 
    - firade min morbror som fyllde 40! mysigt att träffa släkten och de hade en supersöt kanin som jag gosade med.
    - har också börjat se stranger things (är på s2 e3 nu) och det är superbra!!! blir lite sur på mig själv att jag inte började kolla tidigare. 
     
    november har varit jättemysigt . har dock inte läst så jättemycket vilket har varit lite synd, men det har varit ganska mycket i skolan så har inte hunnit. har varit ganska stressad i perioder men då har jag påminnt mig själv om ta det lungt och bara sova en stund och lyssna på dämpad musik. jag får migrän av stress ibland och därför är det extra viktigt att jag lyssnar på min kropp när det blir för mycket. 
     
    Relaterad bild
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jul fk julen wohoooo


    Elli    •  

    Tagga julen!! Det bästa som hände mig i november var att jag köpte en kattunge <33 älskar henne med hela mitt hjärta.

    Svar: åh kattungar!! kram
    anna










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s