• Vad jag läste Maj-Augusti 2016

     
    Här kommer en lista av alla böcker som jag läste i sommar: 
    The Hidden Oracle av Rick Riordan - 4.5/5 
    milk and honey av Rupi Kaur - 5/5
    Fire Colour One av Jenny Valentine - 4/5 
    Äta djur av Jonathan Safran Foer - 3/5
    Since You've Been Gone av Morgan Matson - 5/5
    Tordyvlen flyger i skymningen av Maria Gripe - 5/5
    Harry Potter and the Prisoner of Azkaban av J.K Rowling - 5/5 
    Det här är hjärtat av Bodil Malmsten - 4/5
    The Sandman, Vol 1: Preludes and Nocturnes - 3.5/5 
    Harry Potter and the Globet of Fire av J.K Rowling - 5/5
    Harry Potter and the Order of the Phoenix av J.K Rowling - 5/5
    Harry Potter and the Cursed Child av J.K Rowling - 3/5
    To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han - 5/5
    The Square Root of Summer av Harriet Reuter Hapgood - 5/5
    Pride and Prejudice av Jane Austen 4/5 
     
    Suprise, suprise så var Cursed Child sommarens sämsta bok. Men eftersom den fick en tre i betyg så var det ju ändå ganska högt för att vara sommarens sämsta. 15 böcker blev det lästa denna sommaren, 5 i månaden alltså. Det tycker jag var väldigt bra. Jag har bockat av många böcker som jag har velat läsa under en lång tid, det känns jätte skönt. Sommarens bästa böcker har jag fetmarkerat (förutom Harry Potter böckerna för det var omläsning). Nu är jag redo för hösten. 
     


    MissMagic    •  

    Kul att du gillade Tordyvlen flyger i skymningen! Det är en av mina favoriter :)

    Svar: Den är super bra, älskar stämningen i den. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s