• September 2016

    Böcker jag har läst: 
    The Dream Thieves av Maggie Stiefvater - 4/5 
    Regnet och Gräset: Dikter av Pamela Jaskoviak - 2.5/5
    Muminpappans memoarer av Tove Jansson - 4/5
    (M)orninitologen av Johanna Thydell - 3.5/5
    Stanna av Flora Wiström - 3.5/5
    Miss Peregrin´s Home for Peculiar Children av Ransom Riggs - 3/5 
     
    Tankar om september: 
    • Vädret har varit helt fantastiskt!!!! (lite rädd för det pga det kanske är växthuseffekten som sätter sina spår på jorden men sol var ändå nice).
    • Jag har komit igång med skolan och sånt, det känns bra. Gillar verkligen min nya klass super mycket <333.
    • Jag var på gotland vilket aldrig är fel för att fira mommos 70 årsdag. Jag hann tyvärr inte vara på gotland så mycket i sommras, så det var verkligen mysigt att åka tillbaka dit nu.
    • Har läst ganska mycket tycker jag, lyssnade även på en ljudbok (!) vilket var en helt nu upplevelse för mig. Lyssnade på Muminpappans memoarer som finns på Spotify (rekomenderar verkligen Spotify för barnböcker, vet att många av ex Astrid Lindgrens böcker finns där).
    • Såg Miss Peregrin´s Home for Peculiar Children på bio, vilket var lite av en besvikelse faktiskt. Blev irriterad på att dom hade gjort Emmas karaktär mesig och typ svag i filmen, när hon i boken hotar folk med knivar och är super cool. Inte ok. Dessutom kändes filmen lite töntig när boken kändes mer sofistikerad? Men jag hade supermysigt biosällskap och åt gott godis så det var fortförande en bra kväll. 
    Vad jag vill läsa i oktober: Allt som blir kvar av Sandra Beijer, Björnstad av Backman, Eleanor av Jason Gurley och Frankenstein av Mary Shelley. Tycker det känns som en bra blandning, lite svenskt, lite magisk realism och en klassiker som också är lite läskig. Men vi får se vad jag läser, kommer säkert ändra mig. Det har ju även kommit/ska komma ut ganska många böcker som jag vill läsa, bla Furthermore, den nya Magnus Chase boken och Stealing Snow.
     
    Berätta om ditt september! Böcker, upplevelser eller om din supergoda frukost vetja. 
     
    Visar 2016-09-24 05.33.40 1.jpgVisar IMG_20161001_002112.jpgVisar IMG_20161001_002137.jpgVisar IMG_20161001_002233.jpg
    Visar IMG_20161001_002213.jpg











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s