• Oktober 2016

     
    Visar 2016-10-28 05.48.10 1.jpgVisar 2016-10-23 12.12.05 1.jpgVisar 2016-10-23 12.11.57 1.jpgVisar 2016-10-22 05.39.24 2.jpgVisar 2016-10-21 08.53.19 1.jpgVisar 2016-10-18 03.42.09 2.jpg
    Visar 2016-10-23 12.11.53 2.jpgVisar 2016-10-16 04.52.20 3.jpg
     
    Böcker jag har läst: 
    P.S. I Still Love You av Jenny Han - 4/5 
    The Goose Girl av Shannon Hale - 4/5 
    Flugornas herre av William Golding - 2/5
    Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren - 5/5 
    Jord som drömmer av Krister Gidlund - 4/5 
    Allt som blir kvar av Sandra Beijer - 3.5/5 
     
    Tankar om oktober: 
    • Lite stressig månad med matteprov och svenska inlämningar och annat skolarbete. Och att det har regnat var och varannan dag har inte gjort hummöret bättre. 
    • Var i Köpenhamn och gick på Tivoli en helg. Det var så himla fint där och så mysigt att bara få gå runt i ett hittepåland med pumpor och spökslott. Även roligt att åka karuseller och äta super god mat. 
    • Har gjort färska vårrullar!!! Alltså det har varit min dröm i typ 2 år att laga det och så en kväll gick jag och en tjej ifrån min klass och köpte rispapper och bang boom vårrullar. 
    • Att vänta på bussen med Astrid Lindgren i hörlurarna gör mina morgornar så mycket bättre. Finns som ljudbok på Spotify. 
    • Har läst ganska mycket trots lite tid. Är vädligt nöjd över att jag lyckades läsa så pass många svenska böcker, hela 4 st. Även att jag har förstärkt min kärlek för Astrid Lindgren känns fantastisk. 
     
    Vad jag vill läsa i november: Harry Potter och Dödsrelikerna för att snart kommer Fantastic Beasts ut! Är så exalterad. Six of Crows vill jag också hemskt gärna läsa, tror jag skulle gilla den. Jag vill lyssna klart på Ronja Rövardotter och läsa ut Eleanor som jag precis har börjat på. 
     


    En tjej från din klass    •  

    Det var så mysigt!! Vårrulle-makingen alltså!! Och vi hade så mkt att prata om så glömde helt av allt bokprat och prat om the raven boys!!!!! Kom på det i efterhand och ba: "faaaaaaaaaaaan" så nu tkr jag vi får göra en episode 2 på detta!!

    Svar: episode 2 it is! <333 (diskret namn hahah)
    annamariaa

    Elvira    •  

    Å vad kul med tivoli! Och åå mys att lyssna på Astrid Lindgren på morgonen<3 hoppas du hinner läsa allt du vill i november, vill också läsa Högt spel då :D Kram!

    Svar: Hoppas du också hinner läsa allt du vill läsa! Kram
    annamariaa

    En tjej från din klass    •  

    men jaa då bestämmer vi det!!
    Och hehehe tyckte det var ett fint litet namn du hade gett mig i ditt inlägg så då kunde vi lika gärna ha kvar det!! Funderar seriöst på att trycka på "stalkerkanppen" med det namnet inskrivet och därmed permanent namnge mig själv det haha!

    *när man gör allt annat än att plugga på historiaprovet i övermorgon hehehehehehheheheh (panikskrattar/gråter)*

    Svar: hahahahaha historian är över nu iallafall. tryck stakerknappen! ja, nu är det bestämt. ingen kommer undan.
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s