• några amerikanska high school filmer

    Jag älskar high school filmer. Särskilt från innan milleniumskiftet. Jag har sett ganska många, men här kommer mina bästa. Jag har rankat dem från bäst till mindre bäst. Om ni har nått bra tips så säg gärna till, jag älskar filmtips. 
     
     
     
    Bildresultat för heathers quotesBildresultat för heathers quotes
     
    Heathers (1988) - Underbara outfits, psykopater och vassa repliker. Cult film som man borde se. 
     
     
    Bildresultat för say anything quotesBildresultat för say anything cover
     
    Say Anything (1989) - Alltså så himla bra och söt film. Det är den perfekta kärlekshistorian. Plus att jag gillar John Cusack väldigt mycket (vem gör inte det?)
     
    Bildresultat för the breakfast clubBildresultat för the breakfast club quotes
     
    The breakfast club (1985) - Pinsamma tysnader, populära tjejer som faller för den mystiska badboyen och bra filmusik. 
     
     
    Bildresultat för cluelessBildresultat för clueless quotes
     
    Clueless (1995) - SÅ mycket fina outfits, sass on point, och rolig handling. 
     
     
    Bildresultat för 10 reasons to hate you quotesBildresultat för 10 reasons to hate you
     
    10 things I hate about you (1999) - Arg huvudkaraktär, mystisk badboy (igen) och feministiska citat. Ganska heartbreaking tycker jag. 
     
    Bildresultat för pretty in pinkBildresultat för pretty in pink quotes
     
    Pretty in Pink (1986) - Länge sedan jag såg denna, men kom ihåg att jag gillad den mycket. Kärleksdrama, balen och en rosa klänning. 
     
     
    Bildresultat för say anything gif
     











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s