• Månadsöversikt Maj 2016

     
     
    Böcker på svenska: 2 st, 1 st serieroman 
    Böcker på engelska: 6 st, 6 serieromaner 
    Totalt antal böcker: 8 st, 7 serieromaner 
    Antal köpta/tagit imot böcker: Hela Harry potter serien (7 st) + Trails of Apollo och milk and honey (2) + För att kunna leva och Berättelsen om Lilla L och hunden Lajka (2 st) som båda var recentionexemplar ifrån Alfabeta och Massolit Förlag, tack så jätte mycket! = 11 böcker.
    Antal sidor:  4136 sidor 
     
    Tankar om månaden: Jag har läst jätte mycket denna månaden. Så himla bra gjort av mig. Dessutom har det jag läst överlag varit bra, plus att jag har läst mycket serie romaner. The Raven Boys var månadens höjdpungt, för nu har jag en jätte bra serie att läsa. Maj har ju också innehållt dom sista dagarna av prov och läxor vilket är skönt. Men jag började nästan gråta på lektionen när vår SO lärare sa att vi var en superbra klass och sedan bjöd han oss på glass. Jag börjar ju på gymnasium i höst, så det är hej då till alla som gäller, vilket är lite sorligt. Förövrig fick jag mitt livs första rec-ex vilket var super roligt. 
     
    Tankar inför nästa månad: Läsa några Harry Potter böcker, Trails of Apollo, milk and honey som är en diktsamling och läsa Since You´ve Been Gone. Vill även slappa, skriva, sola och vara med kompisar. Njuta av mitt sommarlov liksom. Därför försöker jag inte pressa mig själv med någon TBR men det hade ju varit gött att läsa ut Pride and Prejudice
     
    Böckerna jag har läst:
     
    The Rose and the Dagger av Renée Ahdieh - 5/5 
    How to be bad av E Lockhart mf - 2.5/5 
    Lajka av Nick Adadzis - 4/5 
    A Darker Shade of Magic av VE Schwab - 3.75/5 
    Maus av Art Spiegelman - 4/5 
    The Disreputabel History of Frankie Landau-Banks av E Lockhart - 4/5 
    Saga, Vol 1 av Brian K Vaughan - 4/5 
    Saga Vol 2 av Brian K Vaughan - 4/5 
    Saga Vol 3 av Brian K Vaughan - 4/5 
    För att kunna leva av Yeonmi Park - 3/5 
    Saga Vol 4 av Brian K Vaughan - 4/5 
    Saga Vol 5 av Brian K Vaughan - 4/5 
    The Raven Boys av Maggie Stiefvater - 5/5 
    Fjärilar på min hud av Rebecka Kvist - 4/5
    The Unexpected Everything av morgan Matson - 5/5 
     


    MissMagic    •  

    Åh vilken härlig månad! :) Jag har själv läst nästan varje dag men inte lyckats avsluta så många böcker... Men då blir det desto mer färdigläst nästa månad hoppas jag :)

    Svar: Så länge man läser liksom <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s