• Heir of Fire av Sarah J Maas - Oavslutad bok

     
    Titel: Heir of Fire 
    Författare: Sarah J Maas 
    Serie/Standalone/Genre: Fantasy, Throne of Glas #3
    Handling för den första boken: I ett land i avsaknad av magi, där kungen styr med järnhand, kallas en lönnmördare till ett slott. Hon reser dit, inte för att döda kungen utan för att vinna sin frihet. Om hon besegrar tjugotre motståndare i en tävling mördare, tjuvar och soldater blir hon frigiven från fängelset och kommer att få tjäna som kungens Mästare. Hennes namn är Celaena Sardothien. Kronprinsen kommer att utmana henne. Kaptenen för livgardet kommer att beskydda henne. Men något ondskefullt ruvar i glasslottet och det är där i syfte att döda. I takt med att den ena efter den andra av hennes motståndare dör förvandlas Celaenas kamp för frihet till en kamp för överlevnad, och till ett desperat försök att förgöra ondskan innan den utplånar hennes värld.
    Utgivningsår: 2014
    Sidor: 562 sidor
    Omslag: Ja, känns som ett basic fantasy omslag. Calaena ser fet badass ut. 
    Betyg: Jag läste inte ut denna boken. 
     
    Dom två första böckerna i Throne of Glas serien gav jag 3/5 stjärnor på goodreads, men jag fick kämpa mig igenom dom. Den första boken i Throne of Glas kom precis ut på svenska och heter Glastronen. Glastronen tyckte jag var ändå ganska bra. Jag kommer inte riktigt spoila serien men jag måste bara få prata lite om Heir of Fire. Första grejen: Jag läste inte ut denna boken. Japp, jag sa det. Förlåt. Jag vet att denna boken serien är super hypad i bokvärden, men det är inte för mig. Jag tycker bara allting faller helt platt. Karaktärerna känns bara som klychor och är så förutsägbara. Värden är ganska intressant men det räckte inte för att få mig att fortsätta läsa. Jag tycker språket är helt okej, men det känns bara så typisk för fantasy. Hela boken känns bara så himla typisk för sin genre och känns förutsägbar. Jag ville ju så gärna gilla denna serien, men jag tycker inte den är värd min tid. Jag har så mycket mer grejer att läsa än böcker jag inte riktigt gillar. Dessutom måste jag bara nämna romansen i Heir of Fire. Herre gud, inte en hälsosam relation. Men jag vet att det finns många som gillar romansen i Heir of Fire, men det gjorde inte jag. Våld och relationer hör inte ihop. 


    Linnea    •  

    Vad synd att du i te gillade denna boken. Den första boken var iallefall väldigt bra i min mening, om en lite seg.

    Svar: Jag gillade också den första ganska mycket, men sedan gick det bara utför. Kram
    annamariaa

    Tuva    •  

    Håller verkligen med dig, våld och relationer hör inte ihop.

    Svar: Nej, såklart inte. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s