• Top ten tuesday: Dom senaste bästa

     
    Hejsan svejsan. Jag har gått och blivit förkyld. Så ni vet liksom. Men det är påsklov och jag har ätit mycket godis, läst och haft det roligt så det är ändå ok in mitt liv. Veckans Top Ten Tuesday är: 10 Of My Most Recent 5 Star Reads (jag kör bästa böckerna jag har läst nyligen istället)
     
    We were liars av E Lockhart - Denna boken fick igentligen bara fyra sjärnor pga små missar här och där. Men det är en jätte fin och sorlig historia och jag tycker den är värd att nämna här. 
    Alices Adventures in Wonderland - Denna historien är en ny favorit hos mig. Så knasig och smart. 
    Som Eld av Sara Lövestam - Söt kärlekshistoria som utspelsr sig i skärgården. 
    Uprooted av Naomi Novik - Mörkare fantasy med jätte fint skrivsätt. 
    Winter av Marissa Mayer - Mitt hjärta var på högvarv nät jag läste denna bok. Så bra.
    Anna and the french kiss av Stehanie Perkins - Internat skola i Paris med kärlek. Behöver man något mer?
    Flygirl av Sherri L Smith - Denna boken gav jag också "bara" fyra stjärnor men vill ändå nämna den. WWII och piloter. 
    Cress av Marissa Meyer - Denna boken är precis som Winter underbar.
    Percy Jackson and the Battel of the labyrinth av Rick Riordan - Lästeom denna boken i december och ja, jag gav den såklart fem sjärnor. Grekiska gudar och tonåringar som räddar värden. 
    Nimona av Noelle Stevenson - Jag nämner denna boken i typ varje Top Ten Tuesday? Men den är så fin. En serie roman om drakar och tjuvar. 
    Passenger av Alexandra Bracken - Tidsresor och kärlek. Jag älskar denna boken. 


    Lion´s Library    •  

    Det har varit härligt med lite påsk :) Krya på dig!

    Svar: åh tack! kram
    annamariaa

    A ROOM OF MY OWN    •  

    Lockhart står på min läslista sedan länge. Alices Adventures in Wonderland - jag vet inte hur många gånger jag försökt! och nu fick jag lust att försöka igen. Lövestam står också på läslistan.
    och vem är inte förkyld? jag hostar mig sönder och samman. krya på oss!

    Svar: Exakt, krya på oss! Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s