• MARS MÅNADSÖVERSIKT

    Böcker på svenska: 1 st + 1 st för skolan + 2 serieromaner + 1 st novell (4+1 noveller)
    Böcker på engelska:  5 st + 1 st novell 
    Totalt antal böcker: 6 st + 1 st för skolan + 2 st serieromaner + 2 st noveller (9+2 noveller)
    Antal köpta böcker: Köpte 6 st böcker men dom har kommit ännu? Vet inte om det gills. Har ju inte betalat för dom ännu.
    Antal sidor, räknat i : 2425 sidor
    Tankar om månaden: Jag har läst mycket denna månadan. Många ganska korta böcker, vilket syns i sidantalet. Men jag är mycket nöjd. Jag läste alla böcker som jag lånade hem ifrån biblioteket. Dessutom läste jag Looking for Alaska och We were liars som jag har velat läsa jätte länge. Så det käns bra. Heir of fire har jag börjat, har läst ca 100 sidor och ska fortsätta läsa den i april. Än så länge är den bra. Kom ungefär halvägs i Ink av Amanda Sun också, men den är ganska dålig faktiskt. Vi får se om jag läser ut den eller inte. Månadens bästa bok var Alice in Wonderland, den blev en ny favorit. Uprooted, Som Eld, Flygirl och We were liars var också riktigt bra. Sämsta är då Ink och Utvandrarna. 
    Tankar inför nästa månad: Ska läsa Mrs Dalloway av Virginia Woolf, Heir of Fire av Sarah J Maas, A Darker Shade of Magic av VE Schwab och mycket poesi. Har köpt en diktsamling av Ben Okri som heter Wild som jag är exalterad att läsa. Why we broke up vill jag också läsa, den verkar så fin. 
    Böckerna jag har läst:
    The Crown and the Arrow (The Wrath and the Dawn #0.5) av Renee Ahdieh (Novell) - 4/5
    Flygirl av Sherri L Smith - 4/5
    Zelda vs. Patriarkatet av Lina Neidestam - 3/5
    Berättelser ifrån Engelsfors (Engelsfors #2.5) av bla. Mats Strandberg, Sara Bergmark - 4/5
    Snigel och flickan (Novell) av Agnes von Krusenstjerna - 3/5
    Uprooted av Naomi Novik - 4.5/5
    Som Eld av Sara Lövestam - 4/5
    Utvandrarna av Vilhelm Moberg (för skolan) - 2/5 
    Looking for Alaska av John Green - 3.5/5
    Alice´s Adventures in Wonderland och Through the Looking Glass av Lewis Corroll - 4.8/5 (känns väldigt töntigt att ge 0.2 poäng men men) 
    We were liars av E Lockhart - 4/5 
     
    Hur har månaden varit för dig?
     


    MissMagic    •  

    Nice månad! :) Själv har jag läst fem böcker. Den bästa var The Haunting of Hill house av Shirley Jackson. Den var helt underbart fantastisk! :)

    Svar: Bra jobbat! Får väll kolla in The Haunting of Hill house, fast den låter lite läskig. kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s