• HAMILTON BOOK TAG

     
    Nu lite senare en alla andra har jag börjat lyssna på Hamilton. Det är bra. Hela musikalen finns på Spotify om du också vill börja lyssna. I highly recommend it! För er som inte vet är Hamilton en musikal om Alexander Hamilton med rapp musik. Orginal taggen är gjord av Maureen. Tycker verkligen du ska kolla in PolandBananas video också för den är helt sjukt rolig. Varning för spoilerns på Harry Potter. 
     
    1. The Room Where It Happens: Book world you would put yourself in:
    Ofc Harry Potter men också Percy Jackson. Narnia och Anna and the French Kiss. Alice i Underlandet också. Jag vill till typ alla bok-värdar. 
    2. The Schuyler Sisters: Underrated Female Character
    Typ ALLA KVINLIGA KARAKTÄRER EVER. Men Piper och Hazel ifrån Heroes of Olympus, Ginny Weasly ifrån Harry Potter. Ginny är freaking gudinnan ju, hon behöver mer uppmärksamhet. 
    3. My Shot: A character that goes after what they want and doesn't let anything stop them
    Byffy ifrån Buffy the Vampire Slayer. She gets shit done.
    4. Stay Alive: A character you wish was still alive [spoilers!]
    FREEEEEEEEED VARFÖÖÖÖÖR?!?!?!??!?
    5. Burn: The most heartbreaking end to a relationship you’ve ever read [spoilers på TFIOS och Wrath and the Dawn]
    The Fault in our Stars, utan tvekan. Tyckte också The Wrath and the Dawn hade sorligt slut, men vi får se vad som händer i nästa bok.
    6. You'll Be Back: Sassiest villain
    Ursula ifrån Lilla Sjöjungfru är så rolig alltså. 
    7. The Reynolds Pamphlet - A book with a twist that you didn’t see coming [spoilers!]
    Passenger men förvänta dig ingenting. Vill inte få upp dina förväntningar.
    8. Non-stop: A series you marathoned 
    Heroes of Olympus, 
    9. Satisfied: Favorite book with multiple POVs
    Jag gillar oftast många POVs, vet att en del stör sig på det men jag tycker historien blir djupare då. Heroes of Olympus (om vi ska nämna det igen), The Wrath and the Dawn, Cirken, The Lunar Chronicles och Carry On för att nämna några. 
    10. Who Lives, Who Dies, Who Tells Your Story: A book/series you feel like will be remembered throughout history
    Harrp Potter obviously. OBVIOUSLY!


    MissMagic    •  

    Åh kul tag! Roligt att läsa dina svar. Jag har inte hört Hamilton dock... ^^;
    Håller med dig så om Ursula. Hon är så sassy och härlig :D

    Svar: Hahha vad roligt att du tycker så. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s