• The Unexpected Everything av Morgan Matson

     
    Theoretical crushes could remain perfect and flawless, because you never actually had to find out what that person was really like or deal with the weird way they chewed or anything.
     
    Titel: The Unexpected Everything
    Författare: Morgan Matson 
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: Standalone, ungdomsroman, finns ingn svnsk översättning än.
    Handling: Andie had it all planned out. When you are a politician’s daughter who’s pretty much raised yourself, you learn everything can be planned or spun, or both. Especially your future.
    Important internship? Check.
    Amazing friends? Check.
    Guys? Check (as long as we’re talking no more than three weeks).
    But that was before the scandal. Before having to be in the same house with her dad. Before walking an insane number of dogs. That was before Clark and those few months that might change her whole life. Because here’s the thing—if everything’s planned out, you can never find the unexpected. And where’s the fun in that?
    Utgivningsår: 2016
    Sidor: 519 sidor
    Förlag: Simon & Schuster Books
    Omslag: Super sommrigt och passande. Älskar hundarna och typsnittet. 
    Betyg: 5/5 
     
    Denna boken var precis vad jag behövde, en söt sommar bok med djup underton. För denna boken var riktigt sorlig på sina ställen, jag tror jag grät tre gånger på samma dag pga denna boken. Och det var inte så att det bara kom en tår ur mitt öga, utan det var "ful gråt". Trots att denna boken var över 500 sidor gick den jätte snabbt för mig att läsa, men jag vet att andra tycker den är lite långsam på sina ställen. Men så var inte fallet för mig. Jag älskade hund aspekterna, familje aspekterna, kompis aspekterna och kärleks aspekterna, typ hela boken haha. Andies pappa som man i början tyckte var lite tråkigt växte under boken och i slutet tyckte jag om honom jätte mycket. Så var det även med Andies vänner, dom var riktiga karaktärer och fanns inte bara där för att driva historien framått. Men det händer en händelse i slutet av boken med Andies vänner som jag tyckte var lite onödig, jag förståd bara inte poängen. Dom styckerna hade jag gärna skippat. Clark, kärleksintresset är en nördig författare med smiligropar och han är så jäkla undebar. Tror faktigst jag blev lite kär i honom under boken. Det var även trevligt att inte se "the bad boy" som kärleksintresse i en ungdomsbok. Jag ångrar nästan att jag läste denna boken så tidigt på sommaren, för den hade varit perfekt att läsa på stranden (vilket jag tycker att alla som inte har läst den ännu ska göra).


    MissMagic    •  

    Åh låter underbart mysig. :)

    Svar: <3333
    annamariaa

    Jamie - En blogg för bokugglor    •  

    Den här verkar så bra och somrig! :)

    Svar: Det var den haha, kram <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s