• Anteckna i böcker

     
    Jag markerar alltid fina stycken, fula stycken, bra ord, roliga grejer eller intressanta tankar i böcker. Bara i böcker jag äger och bara med blyerts. Dels hjälper det mig att tänka kritiskt kring det jag läser, jag tycker jag har blivigt bättre på att diskutera böckerna jag läser sedan jag började markera i dom. Dels så är det också roligt att kunna bläddra i böcker och läsa om sina favoritstycken. Dessutom känns det som om böckerna på riktigt mina. Jag vet att om någon annan skulle låna mina böcker (vilket händer typ aldrig) så skulle dom kunna se vad jag tänkte när jag läste boken. Jag kan verkligen rekomendera att markera och antekna i sina böcker för det förhöjer hela läsupplevelsen. Det gör ingenting om böckerna kanske inte riktigt är lika vackra som innan, nu har dom iallefall ett personligt värde för dig. Anteknar du i dina böcker? 


    Emelie Karlsson    •  

    Åh vilken fiiiin design du har!! Tack förresten, för det här inlägget. Har aldrig tänkt på att man kan anteckna med blyerts?! Har aldrig vågat med något permanent, men vill sååå gärna. Så det här var perfekt!

    Svar: Åhh tack så mycket, jag har laddat ner den gratis på designadinblogg.se. Man vill inte "förstöra" sina böcker med bläck, så då är blyerts perfekt haha. Kram <33
    annamariaa

    FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

    jag gjorde det mycket när jag gick i gymnasiet men med överstyknings pennor till å med, hehe :)

    Svar: Jag tycker överstrykningspennor blir lite för "mycket", så modig är jag nog inte haha. Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s