• Sammanfattning: Januari 2016

     
    Astrid Lindgren Krigsdagböcker 1939-1945 - Intressant bok om andra värdskriget ifrån ögonen på Astrin. Bok recension här.
    Cinder av Marissa Meyer - Spänande young adult. Sc-fi fattning på Askungen. Recension här.
    Scarlet av Marissa Meyer - Andra fortsättningen av Cinder. Nu fattning på Rödluvan. Precis boken jag behövde <33. Recension här.
    Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Arbelius - Kort kort "bok" på mindre än hundra sidor. Fin kärlekshistoria. Lätt att se framför sig.
    The Great Gasby av F. Scott Fitzgerald - Denna läste jag i skolan. Mycket fint språk. Själva historian var väll sådär men är glad att jag har läst den.
    Passenger av Alexandra Bracken - Himlans fin bok om tidsresor och kärlek. Just read it! Recension här.
    Nimona av Noelle Stevenson - En super rolig och vacker serie roman. Intressant händelseförlop, haha. 
    Percy Jackson and the Battel of the Labyrinth - En omläsning. Känner bara att min kärlek för karaktärerna i denna boken växer. Tänker att jag ska läsa om PJO och HOO innan Trails of Apollo kommer ut i maj. 
     
    Böcker på svenska: 1 bok och en kort novell på hundra sidor.
    Böcker på engelska: 5 böcker och en serie roman.
    Totalt antal böcker: 8 st (En kort novel och en serie roman) 
    Antal köpta böcker: 6 st. Passenger, Anna and the French kiss, Nimona, All the light we cannot se, The 5th wave och The Fault in our Stars.
    Tankar om månaden: Ganska bra läsmånad, jag hänger med i mitt goodreads mål iallefall. Läste också bara bra böcker. Skulle viljat ha hunnigt med Jag är Malala också, är ca 150 sidor in i den boken. Men så blir det ibland. Är också så glad för jag köpte The 5th wave och The Fault in our Stars för 10 kronor på en loppis (!!!!!!). Passenger var månades bästa bok och Scarlet bästa läsupplevelsen. "Minst bra bok" var nog tyvärr The Great Gasby.
    Tankar inför nästa månad: Februari tänker jag ROMANER! Jag planerar att läsa Jane Eyre, Anna and the French kiss och läsa om The Fault in our Stars. Har även lånat hem Cress, Winter och The Demigods Diaries ifån biblioteket. Jag är Malala ska avslutas och sen vi får se om jag hinner med och läsa något mer. 
     
    Vad vill du läsa i Februari?


    ella    •  

    jag har precis börjat läsa cinder. såååå bra än så länge. sedan vill jag också läsa isla and the happely ever after.

    Svar: Älskar the lunar chronicels! Håller på att läsa Cress nu och jag dör så bra den är. Kram på dig
    annamariaa

    Noa    •  

    Lånade precis hem sista delen i Spegarens lärnlig ifrån bibloteket. Jätte bra serie tips föresten. Ha det bra.

    Svar: Spejarenslärlig är så bra, kommer ihåg att jag plöjde den serie när jag gick i sexan. Kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s