• Nimona av Noelle Stevenson

     
     
    Serie/Standalone/Genre: Standalone, serieroman
    Utgivningsår: 2015
    Sidor: Kindle Edition272 pages
    Omslag: Jätte fina detaljer
    Betyg: 5/5
     
    Nemeses! Dragons! Science! Symbolism! 
    Så står det på baksidan av denna boken, hur grymt låter inte det? Nimona är en serie roman om en ung hamnskiftare (shapeshifter på svenska) som hjälper den "onda" skurken Blackheart. Blackhearts mål är att visa för alla att regeringen bara är ett par elaka löngnare som inte går att lita på. Och detta ska Nimona hjälpa honom med. Boken är fruktansvärt rolig, jag skrattade högt flera gånger. Själva ploten är överaskande och klurig, riktigt bra alltså. Själva bilderna i boken är så himla fina. Jag var tvungen att stanna och kolla extra noga på en del bilder. 
     
    Innan var Nimona en webcomic som jag läste, men nu har den alltså kommigt ut som bok. Jag rekomenderar absolut att even om man har läst webcomicen att man ska läsa boken också. Det är samma historia, men en liten epiolog är tillsag på slutet. Något som jag älskar med denna serie roman är att det finns så många olika sortes karaktärer. Huvudkaraktären är en mullig mördar-tjej med rosa hår, hur ofta händer det? Dessutom är Blackhearts och Goldenloins kärleksrelation en av dom viktigaste delarna i historien, inte bara utfyllnad. En jätte fin serie roman med lite förvirande slut. Jätte bra för fans av Rainbow Rowell och Rick Riordan. 
     
    IM A SHAAAARK!


    Willow    •  

    Har du lästa Lumberjacks? Den är också riktigt bra, lite som Nimona

    Svar: Har hört mycket om den iaf, verkar bra. Kram på dig och tack för tipset <33
    annamariaa

    Sofia    •  

    Läste Nimona i höstast, och herre gud vad fina bilderna är. Mitt konsthjärta dog typ.

    Svar: Ja, eller hur. Man vill bara hänga upp bilderna på väggarna. Kram på dig <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s