• Läser just nu: Krigsdagböcker 1938-1945

     
    Just nu läser jag "Astrid Lindgrens Krigsdagböcker 1939-1945" och dricker te. Rättare sagt Hot Tea ur min fina mug som jag fick i julklapp. Älskar färgen <3. Iallefall, boken är bra. Förfärlig och hemsk men samtidigt slås jag av Astrid Lindgrens kloka tankar och hennes ord. Jag har kommigt ungefär halva boken än så länge och tycker det är intresant läsning. Hon måste lagt ner otroligt mycket tid för att kunna skriva dagbok om kriget. 
    Vad läser du just nu?


    Sandra Leone    •  

    Jag läser också en krigsdagbok just nu men om finska inbördeskriget. Det är verkligen otroligt spännande att läsa så genomarbetade dagboksanteckningar.

    Svar: Håller 100% med, plus att man lär sig mycket! Kram på dig
    annamariaa

    Alicia    •  

    Åh, denna måste jag läsa! Astrid var så evinnerligt klok <3

    Svar: Astrid är den bästa! Läs den verkligen, kram på dig <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s