• Astrids Lindgren Krigsdagböcker 1939-1945

     
    Hatet tar inte slut samma dag freden kommer, de som ha fått sina anförvanter ihjälpinade i tyska koncentrationsläger glömmer ingenting bara för att det blir fred.
     
    Denna boken var den första boken jag läste 2016. Astrid Lindgren har skrivit om kriget i form av dagsbok antekningar och tidningsutklipp. Jätte intressant och hjärtekrossande texter. Astrid skriver mycket kloka tankar och man lär sig om kriget. Sådanna här böcker är jätte svåra att recensera, eftersom Astrids dagboks antekningar var ju igentligen inte meningen att någon skulle se dom. Den går ganska snabbt att läsa eftersom en stor del av boken är bilder på en del av hennes dagboksantekningar och bilder. Jätte bra present eftersom det är en sådn bok som man kanske inte alltid skulle valt att läsa själv. En annan rolig sak med boken var att man fick läsa lite om när Astrid skrev Pippi Långstrum och den proccesen. Tyckte det var en bra bok och kan defenitivt rekomendera om du gillar Astrids språk, hennes tankar och vill lra dig om WWII.
     


    Linnea    •  

    Åh, jag köpte den här åt min mamma i julklapp, måste verkligen låna den sen när hon läst ut den!!

    Svar: Det tycker jag absolut du ska göra, himla fin julklapp du gav till din mamma. kram på dig <33
    annamariaa

    FrökenTV, bloggen om tv och film    •  

    vill läsa den

    Svar: gör verkligen det, tips tips. kram <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s