• TO-READ TAG

    HOW DO YOU KEEP TRACK OF YOUR TBR PILE?
    Utan goodreads skulle jag vara helt borta. Och som tur är har jag inte jätte stort number olästa böcker hemma.
     
    IS YOUR TBR MOSTLY PRINT OR EBOOK?
    Äger just nu kanske tio-femton böcker som jag inte har läst ännu och dom är i pappersformat. Annars äger jag inte dom mesta böckerna jag vill läsa (tyvärr).
     
    HOW DO YOU DETERMINE WHICH BOOK FROM YOUR TBR TO READ NEXT?
    Vilken bok jag känner för att läsa. Ibland så läser jag böcker för att filmen snart kommer ut eller för att jag och en kompis läser den tillsammans, då prioterar jag dom. Även oavslutade serie försöker jag ta mig igenom ganska snabbt.
     
    A BOOK THAT’S BEEN ON YOUR TBR LIST THE LONGEST?
    Looking for Alaska har varit där ett tag, men nästa månad ska jag läsa den med min syster. 
     
    A BOOK THAT YOU RECENTLY ADDED TO YOUR TBR PILE?
    Salt to the sea av Ruta Sepetys. 
     
    A BOOK ON YOUR TBR STRICTLY BECAUSE OF ITS BEAUTIFUL COVER?
    Ink av Amanda Sun. Men också för den handlar om japanska gudar och har monster som kommer till liv när man ritar dom. Är svag för akvarell, hur fint är omslaget inte? Rain är den andra boken i "Paper gods" serien, har också sanstlöst fint omslag. 
     
     
    A BOOK ON YOUR TBR THAT YOU NEVER PLAN ON ACTUALLY READING.
    1984 av George Orwell tvivlar jag på at jag kommer läsa snart. Känner mig inte så pepp för tunga distopian just nu, fast det kanske ändras. 
     
    AN UNPUBLISHED BOOK ON YOUR TBR THAT YOU’RE EXCITED FOR.
    The Hidden Oracel av Rick Riordan såklart och Heartless av Marissa Meyer. Doma två böckerna alltså <333
     
    A BOOK ON YOUR TBR THAT BASICALLY EVERYONE HAS READ EXCEPT YOU?
    Outlander av Diana Gabaldon!
     
     
    A BOOK ON YOUR TBR THAT EVERYONE RECOMMENDS TO YOU?
    Uprooted av Naomi Novik har typ alla rekomenderat till mig. Den ligger i min kundkorg på adlibris så snart ska den läsas. Hur syggt är det blåa/vita omslaget dessutom? Mycket snyggare än det äldre omslaget, bra att dom bytte omslag. Tycker det är viktigt att bli påmind om att byte av omslag kan vara positivt också. 
     
    A BOOK ON YOUR TBR THAT YOU’RE DYING TO READ?
    Rose under fire av Elizabeth E. Wein. Jag har velat läsa den ända sedan jag läste Kod Namn Vertiy. Snart så :)
     
    THE NUMBER OF BOOKS ON YOUR GOODREADS TBR SHELF?
    Just nu 97 böcker. Men många är första boken i en serie och då har jag inte lag till resten av serien. Heter annamariaa på goodreads som du vill adda mig. Älskar att se vad andra folk läser, så gör gärna det så är du gullig.
     
    Hittade denna taggen här.

     



    Elina    •  

    Just nu är min tbr 167 böcker. Och bara för detta inlägget måste jag också lägga på Ink. Det finns så mycket bra böcker! Hur ska man hinna läsa alla? Hahah #readerstrugels

    Svar: Exakt, hur ska man hinna läsa allt? haha, kram på dig
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s