• Läs-a-lot: Sportlov

    Elvira håller ett läs-a-lot nu under sportlovet och jag tänkte att jag ska haka på. Tycker det är en sådan rolig grej, och dessutom har jag mycket böcker som jag ska läsa just nu. Och snart plandera jag att köpa ännu mer böcker (på bokrean) och då passar det att inte ha så mycket böcker som står och dammar i hyllorna haha. 
     
    Böcker som är prioritet att läsa: 
    Winter av Marissa Meyer - Är redan 300 sidor in i denna boken, men den är på 800 sidor. Än så länge är den super duper bra och jag är defenitivt säker på att jag kommer läsa ut snarast. 
    Jane Eyre av Charlotte Brontë - Jag är ungefär halvägs genom denna boken just nu. Det är bra, men svår att ta sig igenom. Hoppas hoppas att jag läser ut denna boken. Har ju som ambition att läsa alla Brontë systrarna så småning om. Ni vet väll att många gamla klassiker finns att ladda ner gratis (och lagligt) på ibooks? Jätte bra grej verkligen. 
     
    Om jag läser ovanstående läser jag någon av dessa böckerna: 
    Flyga drake av Khaled Hosseini - Fick denna boken i julklapp av mamma, så såklart måste jag läsa den. Dessutom är den väldigt hyllad och så ju. 
    The 5th wave av Rick Yancey - Verkar som en rolig och lätt läst bok. Dessutom verkar filmen så bra, men jag vill såklart läsa boken först. 
     
     
    Visar 20160222_121207.jpg
    Visar 20160222_121207.jpg


    Lion´s Library    •  

    Roligt att du ska vara med! :) Tycker det blir lite extra roligt och sporrande när jag vet att fler gör desamma. Jane Eyre skulle jag vilja läsa någon gång, ska bli kul att se vad du tycker om den sen :) Flyga drake har jag däremot läst och den tyckte jag var väldigt bra! Lycka till med läsandet i veckan :) Kram

    Svar: Jag det blir väldigt peppande när fler är med och läser också. Läs-pepp till dig <33 Kram
    annamariaa

    Elvira    •  

    Alltså åh blir så peppar på att läsa Cresswell när alla hyllar Winter *-* och ja, the fifth wave tyckte iallafall jag att vara riktigt bra! 😊

    Superkul att du deltar, massa läsperiod till dig!

    Svar: Läs-pepp till dig också! <33
    annamariaa

    Elvira    •  

    Kollade det här inlägget igen nu när jag skrev min wrap up - och gud that autocorrect though?!? Men eh du kanske fattade vad jag skrev för det x)

    Svar: Hahah, jo det gjorde jag. Kram <33
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s