• To all the boys I´ve loved before av Jenny Han

     
    When someone's been gone a long time, at first you save up all the things you want to tell them. You try to keep track of everything in your head. But it's like trying to hold on to a fistful of sand: all the little bits slip out of your hands, and then you're just clutching air and grit.
     
    Titel: To all the boys I´ve loved before
    Författare: Jenny Han
    Serie/Standalone/Genre/Finns det svensk översättning?: 
    Handling: To All the Boys I’ve Loved Before is the story of Lara Jean, who has never openly admitted her crushes, but instead wrote each boy a letter about how she felt, sealed it, and hid it in a box under her bed. But one day Lara Jean discovers that somehow her secret box of letters has been mailed, causing all her crushes from her past to confront her about the letters: her first kiss, the boy from summer camp, even her sister's ex-boyfriend, Josh. As she learns to deal with her past loves face to face, Lara Jean discovers that something good may come out of these letters after all.
    Utgivningsår: 2014
    Sidor: 288 sidor
    Förlag: Simon & Schuster Books for Young Readers
    Omslag: Gulligt 
    Betyg: 5/5
     
    Läste denna boken på en buss resa till Frankrike, och det var den bästa buss resan någonsin. Jag bara flög igenom hela denna boken och jag blev inte ens åksjuk. Boken är söt, rolig och bra skriven. Ploten är väldigt enkel, men eftersom karaktärerna är så välskrivna och bra så vill man bara fortsätta läsa. Jag uppskatade att boken utspelar sig på ett sådant litet plan, det är inte värden som måste räddas utan vänskaps relationer och familjen som står i centrum.  Ibland kan det vara skönt med sådana böcker.  Lara Jean är en fantastisk huvudkaraktär utan att bli en Mary Sue (dvs perfekt helt igenom), jag önskar at hon var min kompis. Det är en väldigt karaktärsdriven historia, men eftersom boken knappt är 300 sidor tyckte jag aldrig att det blev långtråkigt. 
     
     


    Emelie Karlsson    •  

    ååh älskar den här boken!! Så glad över att det kommer en trea nästa år

    Svar: den är riktigt bra <33 hoppas trean lever upp till förväntningarna, kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s