• Top Ten Tuesday: Bookworm Delights

     
    Detta inlägg är gjort i förväg eftersom jag just nu igentligen är påväg hem ifrån England. Jag hoppas att jag har haft en bra resa i Oxford och att jag har köpt några nya böcker. Veckans Top Ten Tuesday är iallefall: Top Ten Bookworm Delights (alltså typ bra bok grejer som inte är böcker).
     
    Lukten av en (ny) bok är fantastisk. Igentligen kanske det inte luktar så jätte mycket men det kanske som det. 
     
    När man träffar någon som älskar samma bok som en själv. I sommras läste jag ju hela Heroes of Olympus serien på typ en och en halv vecka. Jag läste den första eller andra böcken på mitt sommarjobb och då visade det sig att en tjej som också var där också älskade dom böckerna. Jag fick låna dom andra böckerna av henne och nu är vi jätte bra kompisar. Bok kompisar är dom bästa kompisarna. Vi gick på bokrean tillsamman och har allmänt trevligt. 
     
    Färg kordinerade bokhyllor lever jag för. Jag tycker det är något av det snyggaste som finns. Tyvärr är inte mina hyllor så jätte fina men jaja. 
     
    När man hittar billiga böcker som man har velat läsa jätte länge. När man hittar billiga böcker på typ en loppis eller om adlibris har rea är det helt underbart.
     
    Floppy paperbacks. Häftade och pocketböcker som inte är sådär svåra att öppna utan är enkla att öppna så man slipper bryta ryggen på böckerna. Det är livet. 
     
    Bilder på böcker. Jag har ju skapat en instagram helt ägnat till böcker (heter @annamariaabooks) och jag älskar att ta bilder på böcker. Och att kolla på bilder av böcker. Böcker är ju bara så fina. 
     
    Rekomendera böcker till folk. När några av mina kompisar frågar mig, "Anna, har du några bra tips på böcker?" så blir jag jätte glad. Det bästa är att rekomendera böcker till folk som inte brukar läsa, då får man följa deras resa in i bokvärden. 
     
    Gå i bokaffärer i flera timmar. Man måste inte köpa några böcker för att det ska vara rolig att kolla på böcker. Bara att se vilka böcker bokaffärer ta in och liksom nicka för sig själv när man känner igen någon bok ifrån goodreads eller youtube. 
     
    Känner ni igen er?


    Monika    •  

    Bilder på böcker kan göra min dag :)

    Svar: Böcker är underbart fina <33
    annamariaa

    Evelina    •  

    Att hitta billiga böcker är inte dumt! :)

    Svar: Eller hur, bästa som finns! Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s