• Poetry Month - Del två

    Ben Okri:
    That is... A great sight of seeing this compliment: never ever let them take those flames from within your soul ✨: rupi kaur quotes - Buscar con Google:
     
    Källa ett: Skogssjön av Edith Södergran 
    Källa två: Ben Okri 
    Källa tre: Nikita Gill
    Källa fyra: Nikita Gill
    Källa 6: Rupi Kaur
    Källa fem: Why We Broke Up av Daniel Handler and Maira Kalman 
     
    Detta är det andra inlägget i min "Poetry Month" som kommer pågå nu under april. Projektet går ut på att jag varje söndag ska sammanställa några dikter som jag tycker är fina i ett inlägg, läsa dikter och skriva. Ett väldigt roligt projekt tycker jag! Jag har denna veckan läst några dikter av Elmer Diktonius, som var en findlansvensk poet. Jag gillar hans språk men jag förstår inte riktigt heller, hans dikter är ganska röriga? Jag har tyvärr inte boken just nu så kan inte visa en dikt av honom. Dessutom har jag läst ur diktsamlingen Wild av Ben Okri, den gillar jag betydligt mer är Diktonius. Köpte även Den Gröne Riddaren av Yang Mu innan bokrean tog slut för typ 40 kronor så det tyckte jag var ett bra köp. Har inte läst så mycket i den dock. Har varit väldigt stressad och inte haft så mycket tid denna veckan så har knappt läst någonting överhuvetaget. Började med Why We Broke Up igår och den har ett specielt språk som faktigst är väldigt fint (se där uppe för ex.). 
     
    Jag har också börjat följa Nikita Gill (@nikita_gill) på instagram, det är hon som har skrivit två av dikterna här ovanför. Jag började också börja följa Rupi Kaur, så himla fint att få lite dikter i sitt flöde. 


    Dorma    •  

    Jag började precis också följa @nikita_gill och Rupi Kaur på instagram. Tack för tipset, som du skrev, det är fint med texter i sitt flöde.

    Svar: Håller 100% med!
    annamariaa

    MissMagic    •  

    Gillar verklgien dina poesi inlägg. Får verkligen många bra tips! :)

    Svar: Åhh vad roligt! Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s