• Lite grejer som jag har köpt i England

     
    Igår kom jag ju hem ifrån England. Jag har haft en jätte rolig resan, men väldigt intensiv och jag är ganska trött nu. Jag håller på att redigera bilderna så dom kommer nog upp under veckan. Det kan du se fram emot. Iallefall, jag har ju shoppat lite i England. En tröja och en liten brun väska som inte kom med på bild också. Men jag köpte två böcker, The Rose and the Dagger och Since You´ve Been Gone. Jag är jätte taggad på att läsa dem båda. The Rose and the Dagger kommer jag början läsa ikväll, The Wrath and the Dawn var ju en av mina favorit böcker 2015. Jag köpte även nått form av te ifrån en japansk mataffär, ett Alice i Underlandet kort och Oreos med dubbel fyllning.
     
    Alice i Underlandet skrevs för en tjej som hette Alice som bodde i Oxford, precis som författaren.  Alices pappa var präst i en kyrka som vi även besökte. Därför kändes det jätte roligt att vara i Oxford eftersom många författare och böcker har sitt ursprung där. Jag besökte även puben där Tolkien och CS Lewis satt och diskuterade varje vecka i tjugo år och Harry Potter trappan där en del scener ifrån filmerna var inspelade. Himla rolig resa men skönt att vara hemma igen. 


    Amanda    •  

    Since you've been gone är supermysig! :) Perfekt sommarläsning.

    Svar: Exakt så jag tänkt, kul att du gillade den :) Kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s