• fantastic beast and where to find them

     
    18 november 2016 kommer en ny film i som utspelar sig i Harry Potter universumet, nämligen Fantastic beast and where to find them. Den utspelar sig 70 år före Harry Potter filmerna i New York, alltså på 1920 talet. Den handlar om Newt Scamander och hans äventyr i New York. Jag är så taggad! Eddie Redmayne ska spela Newt och det tror jag blir jätte bra. Tydligen så säger man no-maj (“no madge,” as in “no magic”) i Amerika istället för Muggle. Bilderna från inspelnigarna ser helt fantastiska ut, jag har länkat dom lite längre ner. Dessutom ska det tydligen vara en glamorös tjej som kan läsa tankar med i filmen och JK Rowling har varit med och skrivit manuset. Detta låter för bra för att vara sant. Det är meningen att det ska bli en triliogi, alltså så har vi två mer filmer att se fram imot. Ett tips är att läsa boken "Fantastic beast and where to find them" innan filmen kommer ut. Boken är rolig att läsa och Harry, Ron och Hermione har kladdat lite antekingar i boken och dessutom lär man sig mycket om dom mystiska varelsena i Harry Potter universumet.


    kerstin    •  

    jag är också jätte jätte taggad!

    Svar: hp forever
    annamariaa

    Lisa    •  

    OMG!!! Är sååå taggad!!

    Svar: Haha det är bra :) kram
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s