• best of: femal caracters

     
     
    Hermione Granger 
    Brightes which of her age. Hon har en sjäv klar plats på denna listan, och i mitt hjärtan. Hon är så jäkla smart, badass och modig. Hon visar oss att det är okej att vara bossig och tjej på samma gång och att bara för att man är "good girl" så behöver man inte vara mesig. Hon är även politiskt aktiv och hjälper dom som blir illa behandlade, tex. genom S.P.E.W.
     
     
     Black Widow, Natalia Alianovna Romanova
     Den colaste agenten. Hon är så jäkla kick-ass-worrior-princess som man kan bli. När hon judo fippar någon eller när hon gör en volt och sedan slår någon, mitt hjärta slår några extra slag. Det är synd bara att hon blir så sexuellt porträtterad i filmerna och i serier tidningarna, hon förkärnar mer än bara tighta kläder.
     
    Viste ni att det har kommigt ut en bok som handlar hon henne, den heter Black Widow: Forever Red. Jag är taggad på att läsa den.
     
     
    Annabeth Chase 
    Dotter till Athena, visdomens och krigets gudinna. Hon har hjälp till att rädda värden oräkneligt många gånger och vi älskar henne för det. Hon är inte rädd för något, förutom spindlar då. Hon har lärt mig att man aldrig ska ge upp hoppet om dom man älskar och att kunskap är bättre än styrka. 
     
     
     
    Tris Prior
    Tris vågar göra som hon vill. Hon går efter det hon vill ha och är inte rädd för att göra det. Hon är jätte smart men hon är fortförande mänsklig. Hon gör inte som någon säger åt henne att göra om hon inte vill.
     
     
     Princess Anna of Arendelle
     Anna är så omtänksamm, rolig, klumping och modig. Jag tycker hon inte får tillräkligt mycket uppmärksamhet för att hon räddare Arendelle från Vinten. Hon tror på människor att dom är snälla, innerst inne. Jag älskar henne. Hon är också riktigt cool, hon slåg ner några läskiga vargar med en gitarr. 
     
     
    Buffy Summers
    Hon äger. Hon klär sig shit snyggt men samtidigt så slaktar hon vampyrer och andra varelser som om det a piece of a cake.  
     
     
     
    Katniss Everdeen
    Hon är så bra. Hon är rebell, jägare och vinnare av det 74 hugerspelen. Hon är as tuff och viker sig inte för utmaningar. Hon offrar sig själv för dom hon älskar och hon trotts att hon är rädd gör hon det hon behöver för att uppnå rättvisa.
     
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Detta är några av mina kvinliga favorit karaktärer. Jag kommer någ göra några till sådanna här inlägg, det är viktigt att fyfta fram starka kvinliga karaktärer. Bilderna är från printrest.











    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s