• Böcker som kommer ut 2016

    214144392101815418743370
     
    Truthwitch av Susan Dennard - Denna boken handlar om två stycken bästa vänner, som båda har ovanliga magiska krafter, till och med i den magiska värden dom lever i. Safiya och Iseult vill inget mer än att bara vara fria, men ett krig rullar in över kungariket och dom måste välja sida. Denna boken låter så grym. Kommer ut den 5 januari, inte så långt borta alltså.
     
    Bookishly ever after av Isabel Bandeira - Såhär är dom första meningarna på goodreads som beskriver boken: In a perfect world, sixteen-year-old Phoebe Martins’ life would be a book. Preferably a YA novel with magic and a hot paranormal love interest. Unfortunately, her life probably wouldn’t even qualify for a quiet contemporary. But when Phoebe finds out that Dev, the hottest guy in the clarinet section, might actually have a crush on her, she turns to her favorite books for advice. Låter som en riktigt mysig ungdomsbok med hög igenkännings faktor. Kommer ut den 12 januari.
     
    Frontlines av Michael Grant - Vad skulle hända i WWII om kvinnor fick bli soldater? Denna boken svarar på det. Man får följa tre tjejer med olika andledningar till varför dom kämpar för sitt land i kriget. Rio slåss för att hedra sin syster, Frangie behöver pengar till sin familj och Rainy vill döda tyskar. Jag är lite svag för andra WWII romaner, eftersom en är en sådan brutal sanning som uppenbarar sig när man läser sådanna böcker. Man får följa tre kick ass kvinliga karaktärer så varför skulle inte jag gilla denna? Den kommer ut den 26 januari.
     
    215183442193693723299513
     
    Unhooked Lisa Maxwell - Detta är en ny aspekt på Peter Pan, och med ett Landet Ingenstans som vi aldrig har sett innan. I Landet Ingenstans försvinner meningen med gott och ont och minnerna man har börjar glida ur ens händer. Gwen måste välja mellan en charmig hjälte som alltid säger dom rätta sakerna eller en ung pirat som lovar att skydda henne. Låter som en väldigt spännande och intresant bok, kommer ut 2 februari.
     
    Blackhearts av Nicole Castroman - En historisk kärlkshistoria om Teach och den kvinliga pigan Anne. Den utspelar sig innan Teach blev piraten Blackbeard. Karaktärerna verkar ha fått insperation från historiska personer. Verkar riktigt bra. Kommer ut den 9 februari.
     
    The shadow queen - Med en tvist på Snövit och lovord om en epic fantasy novell var denna boken tvungen att hamna på denna listan. Lorelai måste stoppa den onda drottningen som nu härskar över hennes land. Och för att göra det måste hon bli den främsta besvärjaren någonsin. Men Kol, en snygg prins som också kan förvandlas till en drake distraherar henne. Men det är bara det att Kol har lovat Drottning Irina att ge henne Lorelais hjärta, men hon visar sig inte vara som han trodde. Kommer ut 16 februari. 
     
    23272028The Hidden Oracle (The Trials of Apollo, #1)23308084
     
    A study in Charlotte av  Brittany Cavallaro - Nyfatning på Sherlock Holmes och Watson. Handlar om Charlotte Holmes och Jamie Watson, som båda härstammar ifrån sina namngivare. När en student dör under mystiska omständigheter vaknar deras gener till liv och dom måste hitta mördare. Framsidan är så vacker och denna boken kommer ut första mars.
     
    The Hidden Oracle av Rick Riordan- Jag har redan ett helt inlägg där jag fangirlar över denna boken här, så jag ska hålla detta kortfattat. Guden Apollo har blivit en vanlig dödlig och är nu fast på jorden sedan Zeus straffade honom. Många fiender är efter honom och han går till det ända stället där han kan få hjälp, Camp Half Blod. Men alla är inte så glada att se honom.... OMG JAG SÅ MYCKET LÄNGTAR! DEN KOMMER UT TREDJE MAJ 
     
    The rose and the Dagger av Renee Ahdien - Fortsättningen på The Wrath and the Dawn. Böckerna är en ny fattning av den klassika historien Tusen och en natt. Älskade första boken. The rose and the Dagger kommer också ut tredje maj.
     
    250637812506464826874946
     
    Summer days and Summer Nights - 12 kärleks historier som utspelar sig på sommarn, alla av olika författare. Bla. Veronica Roth, Stephanie Perkins och Cassandra Clare. Låter helt fantastisk. Kommer ut den 14 juni. Kommer bli perfekt att läsa i hängmattan i sommar.
     
    The Reader av Traci Chee - När Sefias pappa blev mördad var hon och hennes faster tvungna att fly in i skogen. Där lär sig Sefia att jaga, själa och överleva. Men när hennes faster försvinner, ser hon ett samband mellan hennes två släcktingars plötsliga försvinande ur hennes liv, en bok. I värden Sefia lever i är böcker på riktigt magiska och inte kända i samhället. Hon bestämmer sig för att hämnas sin pappas död och leta rätt på sin faster. Alltså hur coolt? Kommer ut 13 September.
     
    The hammer of Thor av Rick Riordan - Andra boken i Magnus Chase serien om nordiska gudar. Här här jag skrivit en recension om den första boken. Älskar somsagt Ricks böcker och är väldigt väldigt taggad på denna. Tyvärr har denna inget riktigt omslag ännu, men det kommer väll. Den kommer ut 4 oktober.
     
    Detta är dom böckerna som jag tycker verka bra inför 2016. Vet inte om jag kommer köpa alla eftersom, ehh pengar. Såklart är inte detta alla "bra" böcker som kommer ut 2016. Jag kan inte få med alla böcker jag tycker verkar intressanta på en sådanhär lista, men detta är iallefall en liten samanfattning. Känns det inte som om det kommer ut många böcker nu som är en retelling av sagor? Det känns väldigt poppis nu. Men det gillar jag ju. Om du har några tips på böcker ni ser fram imot ska komma ut får du gärna tipsa mig. Särskilt om det är svenska böcker som kommer ut, har inte så många sådanna på denna listan som du märker :). 


    Petra    •  

    Truthwitch är nog den bok jag längtar mest efter inför 2016. Och The Hidden Oracle, så klart. Vill läsa nästa alla på din lista. Jag har, för övrigt, ochså gjort en sånhär lista på min blogg. Om du vill ha lite tips. ;)

    Svar: Ska absolut gå in och kolla på din lista, alltid roligt med boktips! Massor med kramar till dig
    annamariaa

    Rebecca R    •  

    Omg bookishly ever after låter så bra, måste läsa den asså! :)

    Svar: Ja, det tycker jag med! Perfekta kärleks boken ju, kram på dig.
    annamariaa










    Kom ihåg mig?
    Text visas om bilden är trasig
    hej och välkommen till mitt hörn av internet. jag heter anna och bor i en stad i mitten av småland. jag läser, dricker te, gråter ganska mkt, skrattar ganska mkt, irriterar mina syskon, skriver, går i skolan och funderar över framtiden. har denna bloggen mest som ett virtuellt anteckningsblock. ha det bra stay safe be cool m8s